Google Analytics specialist nodig?

Google Analytics biedt de mogelijkheid om o.a. data van de bezoekers en pageviews van jouw website of webshop te analyseren. Maar welke data is nu echt waardevol voor jouw onderneming? En weet je zeker dat de tracking en meetbaarheid van de data correct is? De mogelijkheden van Google Analytics zijn enorm in het verzamelen en inzichtelijk maken van het gedrag van jouw websitebezoekers… mits je Google Analytics daadwerkelijk op de juiste manier gebruikt. Heb je hulp nodig met Google Analytics? Mediastap helpt je graag verder.

Optimale inzet van Google Analytics

Als een website vandaag de dag geen gebruikt maakt van Google Analytics dan is dit echt een unicum. Vrijwel elke website of webshop is voorzien van een Google Analytics trackingcode, maar wat wij bij Mediastap zien is dat lang niet elke website of webshop dit op de juiste manier doet. En naast een correcte integratie van de code is het correct analyseren en uitlezen van de data en statistieken net zo belangrijk. Bijvoorbeeld de sessies, gemiddelde sessieduur, pagina’s per sessie en bouncerates met bijbehorende aantallen zijn onderhevig aan de juiste interpretatie. Mediastap adviseert in de optimale inzet van Google Analytics.

Google Analytics

Met Mediastap als partner ga je voor maximaal resultaat 🎉

Mediastap helpt alle klanten bij de inzet en het gebruik van Google Analytics om het maximale resultaat te bereiken. De eerste stap is het definiëren en integreren van websitedoelen, want zonder deze doelen heeft de data in Google Analytics geen waarde. Het is nu eenmaal niet mogelijk om resultaten te concluderen en te optimaliseren als er niks te concluderen valt. Wij helpen en adviseren om businessdoelen correct te vertalen naar online (website)doelen waar we samen mee aan de slag kunnen om deze continu te verbeteren. Daarnaast kan de enorme hoeveelheid data in Google Analytics het ingewikkeld maken om te definiëren wat de meest belangrijke indicatoren zijn en, misschien nog belangrijker, hoe deze geïnterpreteerd dienen te worden.

Hoe gaat dit dan in zijn werk?

Bijvoorbeeld een lange gemiddelde sessieduur kan betekenen dat bezoekers van je website of specifieke pagina de content hiervan heel interessant vinden. Aan de andere kant kan dit ook betekenen dat ze veel tijd nodig hebben, of zelfs helemaal niet, de juiste informatie kunnen vinden. Een ander voorbeeld is een hoog aantal pagina’s per sessie. Wil je bezoeker veel pagina’s bekijken vanwege een hoge interesse, of is het lastig om te navigeren door de website en de juiste pagina of het gewenste product te vinden? Slechts enkele voorbeelden voor het inzichtelijk maken van je data. De complexiteit en veelzijdigheid van Google Analytics valt niet in een pagina samen te vatten. Neem daarom gerust eens vrijblijvend contact met ons op en wij informeren je graag over de optimale inzet en inrichting van Google Analytics samen met Mediastap.

We laten je de mogelijkheden van Google Analytics graag zien

Aarzel daarom niet en boek vrijblijvend een demo. Dit is super makkelijk (binnen een minuut) te regelen door op onderstaande button te klikken.

Screenshots

Tim Schouwink

Hi! Ik ben Tim, eigenaar van Mediastap. Benieuwd naar de kansen voor jouw organisatie met Google Analytics?
Opdrachtgevers

We are proud!

50+ toffe opdrachtgevers 🙌 vertrouwen in de diensten van Mediastap. Join je dit toffe lijstje?

Klaar om te starten?

Wij gaan graag de uitdaging aan!

Scroll naar top

Hey daar 👋!

Kom je langs voor een kop koffie?

Mediastap HQ
  • Gelderman Fabriek
  • Enschedesestraat 2N
  • 7575 AB Oldenzaal
  • Nederland 🇳🇱
  • btw-id: NL001948456B17
  • +31 (0)53 203 2168
  • info@mediastap.nl